sunnuntai 22. maaliskuuta 2009

Sunnuntai, dagen efter

Akateemis-intelligentin kulttuuriperheemme tämän päivän fiiliksistä, toiminnasta ja keskustelun tasosta kertoo parhaiten oheinen Marjatta Pokelan säveltämä ja sanoittama lastenlaulu Myyry ja Miiru vuodelta 1983. Harmittavaa kyllä, tätä ei löydy Youtubesta.


Sinä olet Myyry ja minä olen pikkuinen Miiru.
Yhdessä ollaan Myyry sekä Miiru.
Humppatirallallaa humppatiralla
meillä on aina hössötys ja kiiru.

Sinulla on kärsä ja minulla on karvakuono.
Yhdessä meillä on kärsä sekä kuono.
Humppatirallallaa humppatiralla
järkiparka on jotensakin huono.

Paperista tollo ja roskista möykkäräpallo.
Yhdessä meillä on tollo sekä pallo.
Humppatirallallaa humppatiralla
kummallakin meill' on kankea kallo.

Sinulla on luola ja minulla on semmoinen loukko.
Yhdessä meillä on luola sekä loukko.
Humppatirallallaa humppatiralla
loukossa viihtyy joutavien joukko.

Sinä olet tuhma ja minä olen laiska ja tyhmä.
Yhdessä ollaan tuhma ja laiska ja tyhmä.
Humppatirallallaa humppatiralla
yhdessä ollaan vähemmistöryhmä.
Humppatirallallaa humppatiralla
onneksi ollaan vähemmistöryhmä!

1 kommentti:

Vagabonda. kirjoitti...

Mitä, ootteko juonu jotain aatsipoppa-soppaa? Humppatirallaa! Ei tällästa voi olla olemassakaan!
Voi lapsiparat, oonkohan mä itsekin kuunnellut tätä 80-luvulla?