maanantai 15. joulukuuta 2008

Birthday Girl aka Drama Queen aka Kiva Tipu

Olen aikaisemmissa blogeissani kirjoittanut syntymäpäivänäni jonkinlaisen yhteenvedon senhetkisestä elämästäni. Ensimmäisessä osassa pesin sukkia hotellihuoneen lavuaarissa, toisessa osassa olin zen-henkinen ja tyyni.

Nyt en jaksa vetää mitään yhteen. Tässä olen enkä oikein muutakaan voi, juhlin soittamalla viulua. Osa asioista on hyvin, osa huonosti. Illalla kirjoitin sähköpostiviestin, johon sain vastaukseksi tämän:

"Tämä viesti tiivistää kyllä sinun draama queenin elämäsi aika hyvin :) Ensimmäinen kappale: vituttaa yli kaiken kun kaikki muut pariutuvat. Toinen kappale: Sibelius-Akatemian yli-ihmisprofessori soitti ja pyysi illalliselle."

Päivän paras synttärinvietto-ohje oli kuitenkin "Syö kakkua", ja niin minä sitten tein:



Ja olen kuitenkin kolmenkymmenenkolmen, jumalauta, ja tältä tämä elämä näyttää etelä-haagalaisessa yksiössä, ehkä joka paikassa tämän vuosituhannen alussa ja tällä tavoin tällaiset minun kaltaiseni ihmiset käyttäytyvät ja tätä tämä Laurakaisana oleminen kai sitten merkitsee.

(Ja jokainen sivistynyt bloginlukija tietää, että loppu ei ollut omaa keksintöäni. Lähdekirjallisuuden oikein arvanneiden bloginlukijoiden kesken arvotaan yllätyspalkinto, joten ei muuta kuin kommentoimaan.)

---------

Tänään soi sellainen italialainen sävelmä, jonka italialaisuudesta on esitetty myös kilpailevia näkemyksiä.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Lähdekirjallisuudesta minulla ei ole haisuakaan, mutta termodynamiikkaan pakon edessä perehtyneenä bloginlukijana huomauttaisin, että satunnaisessa valokuvassa elävästä elämästä Juojärven vettä esiintyy kaikissa kolmessa normaalipaineessa esiintyvässä olomuodossa eli faasissa. Kaasufaasin havaitseminen vaatii tosin tarkkasilmäisyyttä.