maanantai 13. heinäkuuta 2009

Oon kolkytkaks ja finito

Tehosekoittimen Pillitä, Elli, pillitä -kappaleessa lauletaan näin:

Mä olen kakskytkaks ja finito
Jos tahdot jeesaa mua
Unohda mut
Ota kuppi kahvia
Tai jos tahdot, jotain vahvempaa


Siis levyllä. Viime lauantaina Tammerfestin keikalla Tehosekoittimen aina, yhä ja edelleen iki-ihana Otto Grundström tosin jostain syystä tuntui luikauttavan että "mä olen kolkytkaks"...

Ja niinhän Otto onkin.

Olen nähnyt tänä kesänä jo kaksi kuolleen ja kuopatun yhtyeen areenoillepaluukeikkaa. Tehiksen comebackin katsoin verhoutuneena uskollisimpaan kesäasusteeseeni, Faith No Moren keikkapaitaan. Ja aivan kuten FNM, ei Tehosekoitinkaan tuottanut pettymystä. Olen luultavasti niin vanha, että nostalgia ajaa yhä useammin tuoreuden ja freesiyden ohi, tai sitten molemmat yhtyeet vain soittivat reippaat ja myötähäpeää aiheuttamattomat hittisetit sellaisella otteella, että yleisö viihtyi.

Eppujen keikalle en silti menisi. Enkä Dingon.

Tampereen musiikillisen annin täydensi Pakkahuoneella yön pimeinä tunteina soittanut suuri rakkauteni, CMX. Olin FNM:n Kaisaniemen lämppärikeikan jälkeen sitä mieltä, että CMX:n voisi säilöä naftaliiniin kymmeneksi vuodeksi, sen verran lössähtäneen keski-ikäiseltä ja ponnettomalta meno maistui. Vaan nyttenpä räjähti taas tajunta ihan entiseen malliin ja olen vakaasti sitä mieltä, ettei CMX:n tarvitsisi ikinä mennä yhtään minnekään. Itse aion sinnitellä ensi sunnuntaina Ilosaarirockin päätösklubille saamaan kolmannen mielipiteen asiasta.

Ja lupaan laulaa senkin keikan playbackina vasempaan korvaasi, rakkaani.

Muu viikonlopun saldo oli perjantain kotonatehty intialainen kanasoossi ja YYA-periaatteella valmistetut naan-leivät. Lauantaina ajomatka Tampereelle, päivällinen hyvässä herraseurassa suussasulavia ruokia ja juomia nauttien sekä edellä mainitut keikat ynnä yleistä häröilyä Tampereen yössä. Sunnuntaina viiden tähden aamiainen, Vapriikin Istuva härkä -näyttely ja sillipitsa sekä kotimatkalla suoritettu irtiotto arjesta Aulangolla. Soodavesi 2 euroa.

Ja kaikkea tätä seurasi maanantai ynnä totaalinen uupumus.

---------

Päivän biisi siis Tehosekoittimen Pillitä, Elli, pillitä. Kyllä humppa huolet karkottaa.

Ei kommentteja: